Veelgestelde vragen

Wat voor toestellen worden verkocht op SWOOP.nl?

Op SWOOP.nl zijn enkel toestellen te vinden die technisch 100% in orde zijn. Door onze samenwerking met Smartrepair kunnen we daarom ook altijd twee jaar garantie geven op onze toestellen. De toestellen zijn te verkrijgen in drie verschillende condities, namelijk "als nieuw", "zeer goed"en "goed". Voor meer informatie over de staat van de toestellen kun je kijken op de pagina condities toestellen.

Heb ik garantie bij SWOOP?

Voor alle artikelen die je op SWOOP.nl koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat je recht hebt op een goed artikel, conform hetgeen je verwacht. Bij normaal gebruik dient het artikel naar behoren te functioneren. In het geval het artikel niet aan de wettelijke garantie mocht voldoen, bieden we je altijd een passende oplossing. Extra bovenop en onverminderd de wettelijke garantie, bieden wij je altijd twee jaar garantie aan.

Zijn alle toestellen van SWOOP simlockvrij?

Ja, alle SWOOP toestellen zijn simlockvrij.

Wat zijn de verzendkosten?

Die zijn er niet! Bij SWOOP staan we voor uitstekende service, verzendkosten horen daar niet bij.

Waar komen de SWOOP toestellen vandaan?

De toestellen die op SWOOP.nl zijn te verkrijgen komen zowel van particulieren als van bedrijven vandaan. Ongeacht de herkomst worden alle toestellen uitvoerig getest en waar nodig hersteld. Daarnaast wordt gecontroleerd of de toestellen gestolen of geheeld zijn. Op deze manier ben je altijd verzekerd van een eerlijk en perfect werkend toestel.

Op welke manieren kan ik betalen?

Het is mogelijk op de volgende manieren te betalen: via iDeal, PayPal en de creditcards Mastercard, VISA, V Pay en eMaestro. Daarnaast bieden wij in de nabije toekomst de mogelijkheid aan om via de volgende cadeaukaarten te betalen: VVV cadeaubon en de Webshop Giftcard.

(Op dit moment kun je nog niet afrekenen via een VVV cadeaubon of Webshop Giftcard. Je kunt wel afrekenen met een VVV Giftcard.)

Kan ik mijn bestelling annuleren en retourneren?

Zeker. Je hebt namelijk altijd een herroepingsrecht van 14 dagen. Dat wil zeggen dat je wettelijk gezien 14 dagen de tijd hebt om na te gaan of het artikel naar wens is. Omdat wij staan voor de kwaliteit van onze toestellen, profiteer je bij SWOOP van maar liefst 40 dagen bedenktijd! Is de wettelijke vastgestelde termijn van 14 dagen verlopen, dan wordt 5% van het originele bestelbedrag in mindering gebracht wanneer jij jouw toestel retourneert. De kosten voor retour zijn voor rekening van de klant. Natuurlijk kun je het artikel ook kosteloos retourneren in 1 van onze 5 winkels. Download hier het serviceformulier. Verdere, uitgebreide informatie is te vinden op de pagina Herroepingsrecht .

Krijg ik een factuur?

Bij elke bestelling ontvang je een factuur. In principe zijn al onze refurbished toestellen niet belast met BTW. Dit omdat op tweedehands toestellen geen BTW wordt doorberekend, zij vallen onder de zogenoemde margeregeling. Ben je een zakelijke klant en wil je graag een toestel met BTW? Kijk dan op onze speciale pagina met BTW toestellen .

Wanneer zit er nu precies BTW op een artikel?

Alle toestellen die je op SWOOP.nl ziet, mits anders aangegeven, vallen onder de margeregeling. Deze toestellen zijn niet belast met BTW. Nieuwe artikelen hebben doorgaans een BTW-tarief van 21%. Voor zakelijke klanten is er een categorie met BTW-toestellen .

Wat is de levertijd van een artikel als ik op SWOOP.nl bestel?

Wanneer je een bestelling op werkdagen voor 23:59 plaatst, wordt deze indien voorradig de volgende werkdag geleverd. Bestel je in het weekend op zaterdag dan heb je jouw bestelling vrijwel altijd na twee dagen in huis. Op het moment dat een artikel niet direct op voorraad ligt, wordt je hierover geïnformeerd. Als een artikel op voorraad is in 1 van onze 5 winkels kun je jouw bestelling dezelfde dag nog ophalen.

Het antwoord op mijn vraag staat hier niet bij, zijn jullie ook telefonisch bereikbaar?

Jazeker! De SWOOP klantenservice is maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09:00 - 18:00 en op zaterdag van 10:00 - 17:00 via het volgende telefoonnummer: 088 - 7773600. Je kunt natuurlijk ook een mailtje sturen naar klantenservice@swoop.nl. Ook als je een klacht en/of opmerking hebt kun je deze telefonisch of per mail doorgeven. Wij doen er vervolgens alles aan om deze zo snel en goed mogelijk op te lossen. Je zult in ieder geval altijd binnen 24 uur een inhoudelijke reactie van ons ontvangen.

Wat kan ik doen als ik niet helemaal tevreden ben met de afhandeling van mijn klacht?

De SWOOP klantenservice probeert jou altijd zo goed mogelijk te helpen. Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Neem dan contact met ons op: 088 - 7773600. Je kunt natuurlijk ook een mailtje sturen naar klantenservice@swoop.nl. Onze medewerkers gaan dan op zoek naar dé beste oplossing voor jou. Kom je er met ons niet helemaal uit? Dan is het mogelijk jouw klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag of het Europese online geschillenplatform.

Hoe verloopt het bestelproces? 

Wanneer jij jouw refurbished device hebt uitgekozen, kun je het bestelproces starten door het artikel toe te voegen aan je winkelwagen. Wanneer je bestelling volledig is, klik je in de winkelwagen op de button 'Bestellen'. Vervolgens vul je de juiste factuur- en verzendgegevens en tot slot de betaalwijze in. Nadat alle gegevens correct zijn ingevuld (en gecontroleerd) en op de button 'Naar Betalen' klikt, voltooi je de bestelling. Je ontvangt een bevestiging van jouw bestelling via het door jou ingevoerde e-mailadres bij de bestelling. 

Biedt SWOOP achteraf betaalmogelijkheden aan?

SWOOP biedt momenteel geen achteraf betaalmogelijkheden aan. Liever betalen bij ontvangst van het apparaat? Dat kan! In onze SWOOP winkels kun je altijd contant of met via pin de factuur voldoen. Je kunt je online bestelling dus altijd in één van onze SWOOP winkels afhalen en de factuur contant of via pin voldoen.  

Wie bezorgt mijn pakketje?

Via PostNL wordt je pakket bezorgd (bezorging is gratis), tijdens de bestelling wordt aangegeven op welke datum en in welk tijdsbestek jouw bestelling wordt bezorgd. Hierbij kun je zelf ook aangeven of het pakketje eventueel bij de buren afgeleverd mag worden, wanneer je bijvoorbeeld niet thuis bent. Ben je niet thuis, en mag het pakketje niet worden afgeleverd bij de buren? Dan komen we de volgende werkdag terug. 

Inhoud winkelwagen:

Artikel

{{var product.name}}

Verder winkelen

Winkelwagen:

0 producten 0,-

Verzending

Gratis
Bestellen Wijzig winkelwagen >