Veelgestelde vragen

Wat voor toestellen worden verkocht op SWOOP.nl?

Op SWOOP.nl zijn enkel toestellen te vinden die technisch 100% in orde zijn. Door onze samenwerking met Smartrepair kunnen we daarom ook altijd twee jaar garantie geven op onze toestellen. De toestellen zijn te verkrijgen in drie verschillende condities, namelijk "als nieuw", "zeer goed"en "goed". Voor meer informatie over de staat van de toestellen kun je kijken op de pagina condities toestellen.

Heb ik garantie bij SWOOP?

Voor alle artikelen die je op SWOOP.nl koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat je recht hebt op een goed artikel, conform hetgeen je verwacht. Bij normaal gebruik dient het artikel naar behoren te functioneren. In het geval het artikel niet aan de wettelijke garantie mocht voldoen, bieden we je altijd een passende oplossing. Extra bovenop en onverminderd de wettelijke garantie, bieden wij je altijd twee jaar garantie aan.

Zijn alle toestellen van SWOOP simlockvrij?

Ja, alle SWOOP toestellen zijn simlockvrij.

Wat zijn de verzendkosten?

Die zijn er niet! Bij SWOOP staan we voor uitstekende service, verzendkosten horen daar niet bij.

Waar komen de SWOOP toestellen vandaan?

De toestellen die op SWOOP.nl zijn te verkrijgen komen zowel van particulieren als van bedrijven vandaan. Ongeacht de herkomst worden alle toestellen uitvoerig getest en waar nodig hersteld. Daarnaast wordt gecontroleerd of de toestellen gestolen of geheeld zijn. Op deze manier ben je altijd verzekerd van een eerlijk en perfect werkend toestel.

Op welke manieren kan ik betalen?

Het is mogelijk op de volgende manieren te betalen: via iDeal, PayPal en de creditcards Mastercard, VISA, V Pay en eMaestro. Ook is het mogelijk achteraf te betalen met Afterpay. Daarnaast bieden wij in de nabije toekomst de mogelijkheid aan om via de volgende cadeaukaarten te betalen: VVV cadeaubon en de Webshop Giftcard. Let op dat bij achteraf betalen het niet mogelijk is je bestelling op te halen in de winkel.

Ik wil graag een toestel kopen door middel van achteraf betalen, alleen dit kan niet. Waarom?

Wanneer je kiest voor de betaalmethode achteraf betalen en je bent een nieuwe klant bij Afterpay, dan geldt een maximaal orderbedrag van 500 Euro. Ben je een reeds bestaande Afterpay klant, dan kun je tot bestellen tot een maximaal orderbedrag van 1000 Euro.

Kan ik mijn bestelling annuleren en retourneren?

Zeker. Je hebt namelijk altijd een herroepingsrecht van 14 dagen. Dat wil zeggen dat je wettelijk 14 dagen de tijd hebt om na te gaan of het artikel naar wens is. Omdat wij staan voor de kwaliteit van onze toestellen, krijg je maar liefst 40 dagen uitprobeertijd! De kosten voor retour zijn voor rekening van de klant. Natuurlijk kun je het artikel ook kosteloos retourneren in 1 van onze 5 winkels. Download hier het retourformulier. Verdere, uitgebreide informatie is te vinden op de pagina Herroepingsrecht .

Krijg ik een factuur?

Bij elke bestelling ontvang je een factuur. In principe zijn al onze refurbished toestellen niet belast met BTW. Dit omdat op tweedehands toestellen geen BTW wordt doorberekend, zij vallen onder de zogenoemde margeregeling. Ben je een zakelijke klant en wil je graag een toestel met BTW? Kijk dan op onze speciale pagina met BTW toestellen .

Wanneer zit er nu precies BTW op een artikel?

Alle toestellen die je op SWOOP.nl ziet, mits anders aangegeven, vallen onder de margeregeling. Deze toestellen zijn niet belast met BTW. Nieuwe artikelen hebben doorgaans een BTW-tarief van 21%. Voor zakelijke klanten is er een categorie met BTW-toestellen .

Wat is de levertijd van een artikel als ik op SWOOP.nl bestel?

Wanneer je een bestelling op werkdagen voor 22:00 plaatst, wordt deze indien voorradig de volgende werkdag geleverd. Bestel je in het weekend op zaterdag dan heb je jouw bestelling vrijwel altijd na twee dagen in huis. Op het moment dat een artikel niet direct op voorraad ligt, wordt je hierover geïnformeerd. Als een artikel op voorraad is in 1 van onze 5 winkels kun je jouw bestelling dezelfde dag nog ophalen.

Het antwoord op mijn vraag staat hier niet bij, zijn jullie ook telefonisch bereikbaar?

Jazeker! De SWOOP klantenservice is maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09:00 - 18:00 en op zaterdag van 10:00 - 18:00 via het volgende gratis telefoonnummer: 088 - 7773600. Je kunt natuurlijk ook een mailtje sturen naar klantenservice@swoop.nl. Ook als je een klacht en/of opmerking hebt kun je deze telefonisch of per mail doorgeven. Wij doen er vervolgens alles aan om deze zo snel en goed mogelijk op te lossen. Je zult in ieder geval altijd binnen 14 dagen antwoord hebben. Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan is het mogelijk deze voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Klachten kunnen daarnaast ook ingediend worden bij het Europese online geschillenplatform.