SWOOP Garantie

Altijd 2 jaar garantie
SWOOP staat voor een uitstekende service. Zo krijg je altijd 2 jaar garantie bij jouw aankoop. Dankzij de SWOOP-inspectie is jouw SWOOP toestel altijd van dé allerhoogste kwaliteit. Door in-house reparatiespecialist Smartrepair weet SWOOP precies waar op gelet moet worden. Eventuele defecten die gevonden worden, worden direct verholpen. Ook krijgt het toestel een nieuwe batterij en een software-update. Bij SWOOP heb je hierdoor altijd de zekerheid dat jouw SWOOP toestel technisch 100% in orde is.

SWOOP verkoopt veel, maar wat we niet verkopen zijn ondeugdelijke toestellen. Mocht jouw SWOOP toestel toch onverhoopt defect blijken, dan kun je er zeker van zijn dat SWOOP dit voor je oplost. Op jouw aankoop krijg je altijd minimaal 2 jaar garantie. Onder de garantie vallen alle defecten die bij normaal gebruik ontstaan zijn. Hierbij kun je denken aan een verouderde batterij die het begeeft of slijtage van de aan-/uitknop door veelvoudig gebruik.

De garantie verloopt direct via SWOOP en niet bij een externe partij. Laat je jouw toestel bij een andere partij repareren, dan vervalt de garantie. Mocht je toch schade hebben door eigen toedoen, kan SWOOP dit tegen scherpe tarieven voor je repareren in 1 van de 5 shop-in-shops bij Smartrepair in Den Bosch, Almere, Nijmegen, Utrecht en Tilburg.

Om voor de garantie in aanmerking te komen, moet het toestel SWOOP het toestel fysiek kunnen onderzoeken. Je dient dus met het toestel langs te komen bij één van onze SWOOP Stores of stuur het toestel naar ons op. Verzendkosten vanuit een ander land dan Nederland en België zijn voor eigen rekening. Reparatie of diagnose door derden in het land van verblijf is geen grond voor garantie. 

 


 
Onder onze garantie vallen niet de volgende punten:

•  Beschadigingen die door val-, druk-, stoot-, gebruik- of vochtschade* ontstaan zijn. Of dit het geval is, wordt altijd door de medewerkers van SWOOP beoordeeld.
•  Schade die is veroorzaakt door kortsluiting van buitenaf. Voorbeelden hiervan zijn blikseminslag of het gebruik van een verkeerde adapter.
•  Een smartphone die vol stof zit. Dit kan namelijk ook defecten veroorzaken.
•  Is de telefoon door een derde partij geopend, dan vervalt de garantie ook.
•  Wanneer er niet-originele onderdelen in het toestel aanwezig zijn.

! Voordat de SWOOP toestellen in de verkoop gaan, worden zij op al deze bovenstaande punten gecontroleerd. Een SWOOP toestel is dan ook technisch 100% in orde. Je hoeft dus niet bang te zijn dat jouw aankoop een van de eerder genoemde problemen heeft. 

Gebruik-, druk- val- of stootschade.
Dit type schade kan op meerdere manier ontstaan. Veelvoorkomende oorzaken zijn veelvuldig gebruik of het stoten/laten vallen van de telefoon. Met als resultaat dat het toestel niet meer naar behoren functioneert. Ook wanneer er een sterke druk op de telefoon wordt uitgeoefend, kan schade ontstaan. Denk hierbij aan het gaan zitten op het toestel. Ook het dragen van een te strakke broek kan je telefoon beschadigen. Je smartphone kan hierdoor krom trekken. Al deze vormen van schade hoeven niet per se aan de buitenkant te zien te zijn. Soms veroorzaakt dit dat een aantal functies niet meer (goed) werken zonder dat er een beschadiging zichtbaar is.

Water- of vochtschade:
Water- of vochtschade kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende hiervan is het in contact komen met water of een andere vloeistof. Maar ook een andere oorzaak kan ten grondslag liggen aan deze vorm van schade. Gebruik je je smartphone in een vochtige ruimte, dan kan er schade optreden. Voorbeelden hiervan zijn telefoongebruik in de badkamer of wanneer het mistig is. Daarnaast kunnen zweet, klamme handen of grote verschillen in temperatuur er ook voor zorgen dat je telefoon niet meer naar behoren functioneert.