Veelgestelde vragen

Welke producten verkoopt SWOOP?
SWOOP verkoopt apparaten die technisch 100% in orde zijn door de samenwerking met Smartrepair. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast bieden wij ook een extra garantie van twee jaar. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Onze producten zijn verkrijgbaar in vier verschillende condities: als nieuw, zeer goedgoed en ok. Voor meer informatie over de staat van de apparaten kun je kijken op de pagina ‘Condities toestellen’.

Heb ik garantie bij SWOOP?
SWOOP staat voor uitstekende service. Zo krijg je, naast de bovengenoemde wettelijke garantie, altijd 2 jaar garantie op jouw aankoop. Dankzij de uitgebreide technische inspectie is jouw aankoop altijd van dé allerhoogste kwaliteit. Onze in-house reparatiespecialist Smartrepair weet precies op welke punten gelet moet worden. Eventuele defecten die gevonden worden, worden direct verholpen. Ook krijgt het toestel een software-update en wordt de batterij gecontroleerd (en indien nodig vervangen). Hierdoor heb je altijd de zekerheid dat jouw refurbished toestel technisch 100% in orde is.

Zijn alle toestellen van SWOOP simlockvrij?
Ja, al onze toestellen worden simlockvrij verkocht.

Wat zijn de verzendkosten?
Je hoeft geen verzendkosten te betalen als je binnen Nederland of België woont. Bij SWOOP staan we voor uitstekende service; verzendkosten horen daar niet bij.

Waar komen de SWOOP producten vandaan?
De toestellen die op SWOOP.nl zijn te verkrijgen, komen zowel bij particulieren als bedrijven vandaan. Ongeacht de herkomst worden alle toestellen uitvoerig getest en waar nodig hersteld. We controleren bovendien of de toestellen gestolen of geheeld zijn. Op deze manier ben je altijd verzekerd van een eerlijke en perfecte aankoop.  

Op welke manieren kan ik betalen?
Je kunt op vele manier betalen. Zo kun je gebruikmaken van iDeal, Afterpay, PayPal en de creditcards Mastercard, VISA, V Pay, Bancontact / Mistercash en eMaestro. Daarnaast kun je ook VVV Giftcards bij ons verzilveren. Binnenkort zal de Webshop Giftcard daaraan worden toegevoegd.

Kan ik mijn bestelling annuleren en retourneren?
Natuurlijk. Wettelijk gezien heb je een herroepingsrecht van 14 dagen. Binnen die 14 dagen kun je je aankoop retourneren en krijg je het volledige aankoopbedrag terug. SWOOP doet daar graag nog een extra (service)schepje bovenop. Wij geven je 40 dagen bedenktijd, waarbij je (na de wettelijke vastgestelde termijn van 14 dagen) het toestel kunt retourneren en 95% van het aankoopbedrag retour krijgt.

De verzendkosten voor de retournering zijn voor jouw eigen rekening. Je kunt het artikel echter ook kosteloos retourneren in één van onze vier winkels. Uitgebreidere informatie over retourneren is te vinden op de pagina ‘Herroepingsrecht’.

Krijg ik een factuur?
Ja, bij elke aankoop ontvang je een factuur. Onze refurbished apparaten zijn overigens niet allemaal belast met btw. Op gebruikte toestellen wordt namelijk geen btw doorberekend; zij vallen onder de zogenoemde margeregeling. Ben je een zakelijke klant en wil je wél graag een toestel met btw? Kijk dan op onze speciale pagina met btw-toestellen.

Wat is de levertijd van een artikel als ik op SWOOP.nl bestel?
Bestellingen op werkdagen voor 23:59 uur, worden (indien voorradig) de volgende dag geleverd. Bestel je op zaterdag voor 21:00 uur? Dan ontvang jij je bestelling op zondag! Als het artikel niet direct op voorraad is, informeren wij je hier voortijdig over. Mocht het artikel op voorraad zijn in één van onze vier winkels, dan kun je jouw bestelling dezelfde dag nog ophalen.

Het antwoord op mijn vraag staat hier niet bij. Zijn jullie ook telefonisch bereikbaar?
Jazeker. Onze klantenservice is op maandag t/m vrijdag bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur via 088 777 36 00. Je kunt natuurlijk ook een e-mail sturen naar klantenservice@swoop.nl. Ook als je een klacht of opmerking hebt, kun je deze telefonisch of per e-mail doorgeven. Wij doen er vervolgens alles aan om deze zo snel en goed mogelijk op te lossen. Je krijgt in ieder geval altijd binnen 24 uur een inhoudelijke reactie van ons.

Wat kan ik doen als ik niet helemaal tevreden ben met de afhandeling van mijn klacht?
Onze klantenservice probeert jou altijd zo goed mogelijk te helpen. Heb je opmerkingen over de afhandeling van jouw klacht? Neem dan contact met ons op via 088 777 36 00. Je kunt natuurlijk ook een e-mail sturen naar klantenservice@swoop.nl. Onze medewerkers gaan dan op zoek naar de beste oplossing voor jou. Kom je er met ons niet uit? Dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (Postbus 90600, 2509 LP Den Haag, www.sgc.nl) of het Europese online geschillenplatform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Hoe verloopt het bestelproces?
Wil je een product kopen op SWOOP.nl? Voeg het product dan toe aan je online winkelwagen en klik op de button 'Bestellen'. Vervolgens vul je de juiste factuurgegevens, verzendgegevens en betaalwijze in. Nadat alle gegevens correct zijn ingevuld (en gecontroleerd) klik je op de button 'Naar Betalen'. Hiermee voltooi je de bestelling. Je ontvangt een bevestiging van jouw bestelling op het door jou ingevoerde e-mailadres.

Kun je bij SWOOP ook achteraf betalen?
SWOOP biedt momenteel Afterpay aan als achteraf betaalmogelijkheid. Met AfterPay kun je betalen wanneer het jou het beste uitkomt, binnen de gestelde betaaltermijn van 14 dagen. 

Wie bezorgt mijn aankoop?
PostNL bezorgt jouw aankoop bij jou thuis. Bezorging is gratis. Je kunt tijdens het bestelproces aangeven op welke datum jouw bestelling moet worden bezorgd. Ben je niet thuis? Dan komt PostNL de volgende werkdag terug.

Heb je vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact met ons op. Onze Customer service staat voor je klaar! Uiteraard ben je ook van harte welkom in één van onze SWOOP stores.