Op deze pagina kunt u terecht voor de meest voorkomende vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. Onze klantenservice staat voor u klaar!
Als u uw device veel gebruikt, loopt het opslaggeheugen langzaam vol met allerlei apps, foto's, video's, bestanden en processen. Hierdoor kan deze langzamer worden, vastlopen en kan de accuduur korter worden.
Bestanden verwijderen Probeer eens om uw toestel op te schonen door wat dingen te verwijderen. Denk hierbij aan apps die niet worden gebruikt, foto's en video's die u nooit bekijkt en bestanden die u niet meer nodig hebt. Hierna staan er minder bestanden op het device, wordt deze een stuk sneller en zal dit de accuduur verlengen.
Toestel resetten Voordat u voor de reset kiest, maakt u een back-up van uw device. Alle bestanden die zijn opgeslagen worden bij de reset namelijk verwijdert. Als u helemaal met een schone lei wilt beginnen, dan kun u het toestel resetten naar de fabrieksinstellingen. Hierna is uw toestel weer ingesteld zoals deze uit de fabriek kwam. Hieronder staan de links om dit uit te kunnen voeren:
Heeft u een nieuw SWOOP toestel van ons ontvangen, maar gaat deze niet aan? Als u een toestel heeft met een uitneembare accu, dan kan het zo zijn dat deze niet goed contact maakt in uw toestel. Haal hiervoor de achterkant van uw toestel los en druk de accu goed aan.
Indien u een toestel heeft zonder uitneembare accu, dan raden wij u aan om hem minimaal één uur aan de oplader aan te sluiten. Als u toestel wat langer in de doos heeft gezeten, heeft de lege accu even tijd nodig om te beginnen met opladen. Controleer eventueel of het lampje op de lader ook brand als deze aanwezig is. Zo kunnen we uitsluiten of het aan de oplader ligt.
Heeft bovenstaande geen uitkomst geboden? Wij helpen u graag verder! Neem contact op met onze klantenservice.
Reageert het touchscreen van uw smartphone of tablet niet goed? Doorloop dan eerst eens onderstaande stappen. Vaak kan dit simpel vanuit huis door u zelf opgelost worden.
Herstart uw toestel Start uw toestel opnieuw op. Wanneer u dit doet ververst uw toestel als het ware de vorige sessie en begint u weer opnieuw. Lukt het niet op de normale manier? Doe dit dan geforceerd door de 'Home-knop'en de 'aan-uit-knop'voor een aantal seconden tegelijkertijd in te houden. Uw device start zichzelf hierna opnieuw op.
Reset uw toestel Mocht bovenstaande niet lukken, reset dan uw toestel naar fabrieksinstellingen. Dit doet wonderen en zorgt er voor dat eventuele software fouten uit uw toestel worden gehaald.
Mijn touchscreen reageert nog steeds niet goed Zijn de problemen nog steeds niet verholpen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Een back-up van uw iPhone of iPad kunt u maken via het toetsel zelf. Hieronder staat het uitgelegd:
Ga naar Instellingen
Klik op uw Apple ID
Klik op iCloud
Klik op iCloud-reservekopie
Klik op Maak nu reservekopie (hierboven kunt u ook direct aanvinken dat er automatisch een iCloud-reservekopie wordt gemaakt
Een back-up maken van uw MacBook of iMac
U kunt een back-up maken van uw apparaat door gebruik te maken van 'iCloud'. Dit doet u door de onderstaande stappen te volgen.
Zorg dat uw macOS bijgewerkt is tot de meest recente versie. (Om dit te controleren opent u het 'Apple-menu', klik op 'App Store' en kijk of er updates beschikbaar zijn en voer deze uit.)
Open het ‘Apple-menu’, klik op ‘Systeemvoorkeuren’, klik op ‘iCloud’ en log in met uw Apple-ID en bijbehorende wachtwoord. Wanneer u inlogt, wordt uw iCloud automatisch ingeschakeld.
Ga hierna opnieuw naar 'Systeemvoorkeuren' en klik op 'iCloud'. Selecteer hier wat u in uw iCloud wilt gebruiken.
Een back-up maken van uw Samsung
Voor het maken van een back-up van uw Samsung device, volgt u de volgende stappen:
Klik op Instellingen
Klik op Samsung Cloud
Bovenaan kunt u een back-up maken van uw Galerij, Notes en Cloud Drive
Onderaan kunt u een back-up maken van het toestel zelf
Heeft u bij ons een bestelling geplaatst, maar heeft u hier geen bevestiging van ontvangen via de e-mail? Wacht dan altijd minimaal 60 minuten. Het kan soms even duren voordat deze e-mail verzonden wordt vanuit ons systeem. Controleer ook altijd uw spam/ongewenste e-mailbox, soms belandt onze e-mail daarin. Indien u hierna nog steeds niets ontvangen hebt, neem dan contact op met onze klantenservice. Het kan zijn dat er wellicht een typefout is gemaakt in het mailadres tijdens het bestellen. Maak u zich vooral geen zorgen: indien uw betaling geslaagd is, verloopt de rest van uw bestelling automatisch bij ons.
Wanneer u een smartphone, iPad, MacBook of iMac bij SWOOP koopt, krijgt u hier standaard de bijbehorende oplaadkabel en eventueel adapter bij geleverd. Alle devices zijn voorzien van de laatste update van het juiste besturingssysteem. Bij de iMac wordt ook het toetsenbord en de muis opgestuurd. Bij een smartphone krijgt u de Sim-Pin, om uw simkaart in het toestel te kunnen stoppen. SWOOP levert uit hygiënisch oogpunt standaard geen oordopjes mee bij smartphones.
Heeft u al een verzendbevestiging ontvangen? Dan is het helaas niet meer mogelijk om het bestelde product te wijzigen. Dit omdat het pakket al te ver in het verzendproces is. U kunt uw pakket kosteloos weigeren aan de deur. Zodra het bij ons retour is ontvangen, nemen wij contact met u op. Mocht u niet aanwezig zijn tijdens de bezorging van het product, dan zal de bezorger het op een later moment nogmaals proberen.
Wanneer u nog geen verzendbevestiging ontvangen hebt, neem dan contact met ons op. Onze klantenservice zal uw pakket proberen tegen te houden en te wijzigen naar het product dat u graag wenst te ontvangen.
Bestelgegevens wijzigen Kloppen de gegevens op uw factuur niet? Neem dan contact met onze klantenservice. Zij zullen het verzoek voor het aanpassen van uw factuur bij onze administratie indienen en u hierna zo spoedig mogelijk voorzien van een nieuwe factuur.
Voordat u de fabrieksinstellingen terug gaat zetten, ga bij uzelf na of u een back-up hebt gemaakt. Door deze reset uit te voeren, zullen alle bestaande gegevens verloren gaan. Klik hier (link) voor hulp bij het maken van een back-up van uw apparaat.
Fabrieksinstellingen terugzetten iPhone of iPad
Hieronder vind je de instructies voor het terugzetten van de fabrieksinstellingen. Wanneer je de fabrieksinstellingen terugzet, worden alle gegevens en instellingen gewist en wordt de nieuwste versie van de IOS-software geïnstalleerd.
Klik op Instellingen
Klik op Algemeen
Klik op Stel opnieuw in
Klik op Wis alle inhoud en instellingen (TIP: slecht bereik? Probeer dan eerst Herstel netwerkinstellingen)
Klik op Wis nu (zonder behoud gegevens) of Maak reservekopie en wis (met behoud gegevens)
Klik op Wis iPhone
Voer uw wachtwoord van uw Apple ID in en klik op Wis
Fabrieksinstellingen terugzetten MacBook of iMac
Voor het herstellen van de fabrieksinstellingen op een MacBook of iMac, zorgt u er allereerst voor dat het apparaat via een lichtnetadapter is aangesloten op een stroompunt. Daarna volgt u onderstaand stappenplan:
Open het Apple-menu
Klik op Herstart en houd tijdens het opnieuw opstarten de toetsen Command + R ingedrukt totdat het venster MacOS-hulpprogramma's verschijnt
Klik op Schijfhulpprogramma en vervolgens op Ga door
Selecteer aan de linkerkant de opstartschijf en klik op Wis
Klik op het venstermenu op Structuur
Klik op Mac OS uitgebreid
Voer een naam in en klik op Wis
Nadat het wissen voltooid is, klikt u op Schijfhulpprogramma
Klik op Stop schijfhulpprogramma
Klik op Installeer macOS opnieuw en vervolgens op Ga door
Volg de instructies
Fabrieksinstellingen terugzetten Android toestel
Hieronder vind je de instructies voor het terugzetten van de fabrieksinstellingen. Wanneer je de fabrieksinstellingen terugzet, worden alle gegevens en instellingen gewist.
Jouw iPhone of iPad bevat veel vertrouwelijke informatie, die je waarschijnlijk liever niet met een ander deelt. Je kunt je Apple iCloud op 2 manieren verwijderen: of via het toestel zelf of via icloud.com. Hieronder vind je een simpele uitleg over hoe je dit kunt doen.
iCloud verwijderen via toestel
*Dit is alleen mogelijk wanneer het toestel is uitgeschakeld.
Zie je ''Zoek mijn iPhone'' niet op iCloud.com, dan heeft jouw account alleen toegang tot de online functies van iCloud. Voor toegang tot ''Zoek mijn iPhone'' en andere functies dien je iCloud ook geïnstalleerd te hebben op jouw iOS-apparaat.
Stap 2: Klik vervolgens op Alle apparaten en selecteer het apparaat dat je wilt wissen.
Stap 3: Vervolgens klik je in het info-venster op Wis [apparaat].
Stap 4: Hierna voer je het Apple ID-wachtwoord in. Let op: Voer geen telefoonnummer of bericht in, dit i.v.m. het feit dat het toestel al verloren is.
Stap 5: Stop vervolgens het wisverzoek, hierna komt er een button Verwijder uit account in het rood te staan. Klik hier op. Hierna is je iCloud verwijderd van je toestel.
Als je toestel online is, wordt er direct begonnen met wissen op afstand. Je krijgt hier een bevestiging per e-mail van. Indien je toestel offline is, wordt er direct begonnen met wissen op afstand zodra deze weer voor de eerste keer online is. Je krijgt ook hier een bevestiging per e-mail van.
Let op: Als je jouw iPhone 6 of 6 Plus verwijdert en je nog creditcard of andere betaalpassen in ''Wallet'' voor Apple Pay hebt staan, vergeet deze dan niet mee te verwijderen.
Accounts verwijderen Samsung
Je kunt je accounts via je Android device verwijderen. Hieronder vind je de instructies.
Via je Android device (nieuwe manier)
Ga naar Instellingen
Cloud en accounts
Accounts
Selecteer het account dat verwijderd moet worden
Klik (rechts boven) op Account wissen
Voltooi deze stappen
Via je Android device (oude manier)
Ga naar Instellingen
Gebruiker en back-up
Selecteer Accounts
Selecteer het account dat verwijderd moet worden
Selecteer het gekoppelde e-mailadres
Klik (rechts boven) op Account wissen -> Voltooi deze stappen.
Verwijder Zoek Mijn iPhone via iCloud: Als je Zoek Mijn iPhone niet kunt uitschakelen op het apparaat, schakel je het apparaat uit zodat het offline is en verwijder je het vervolgens van Zoek mijn iPhone op iCloud.com.
Filters
Geen resultaten gevonden.
Er zijn geen resultaten gevonden voor deze zoekopdracht:
""
Filters toepassenFilters toepassen
SWOOP® maakt gebruik van functionele, analytische en advertentiecookies. Met advertentiecookies kunnen wij en derden jouw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen. Indien je gebruik maakt van SWOOP® geef je toestemming voor het plaatsen van deze cookies. Indien je niet wilt dat deze cookies worden geplaatst, wijzig dan de
cookieinstellingen.
Meer informatie
Functioneel
Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)
Analytisch
Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)