Garantie

SWOOP staat voor uitstekende kwaliteit. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast bieden wij ook een extra garantie van twee jaar. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Deze garantie kan worden gegeven omdat onze toestellen op meer dan 50 punten worden gecontroleerd. Ook krijgt het toestel een software-update en wordt de batterij gecontroleerd (en indien nodig vervangen). Bij SWOOP heb je hierdoor altijd de zekerheid dat jouw toestel technisch 100% in orde is. En mocht er onverhoopt toch iets defect blijken, dan kun je ervan uitgaan dat SWOOP dit direct voor je oplost. De garantie is dan ook alleen geldig bij SWOOP. Laat je jouw toestel bij een andere partij repareren, dan vervalt de garantie.

Basic, niet bij ons beschikbaar SWOOP Premium, onze standaard!
Termijn 12 maanden 24 maanden
Kosten Niet bij ons beschikbaar Inclusief bij je aankoop
Dekking

Je hebt garantie op de hardware van het gekochte product met uitzondering van de glasplaat.

Indien er binnen 12 maanden na de levering van het product zich een probleem voordoet met de hardware, neem dan contact op met onze klantenservice.

Wij repareren het product of, indien nodig, ruilen het om voor een vergelijkbaar product.

Je hebt garantie op de hardware van het gekochte product met uitzondering van de glasplaat. Op de accu geven wij een beperkte garantie van 12 maanden.

Indien er binnen 24 maanden na de levering van het product zich een probleem voordoet met de hardware, neem dan contact op met onze klantenservice.

Wij repareren het product of, indien nodig, ruilen het om voor een vergelijkbaar product.

Software Indien gewenst of noodzakelijk voeren wij kosteloos een herinstallatie uit van het OS. Indien gewenst of noodzakelijk voeren wij kosteloos een herinstallatie uit van het OS.
Niet inbegrepen

Verzendkosten voor reparaties, door jou gemaakte verpakkingskosten, software installatiekosten, data herstelkosten, dataverlies, waterschade, valschade en iedere andere vorm van zelf aangerichte schade.

Verzendkosten voor reparaties, door jou gemaakte verpakkingskosten, software installatiekosten, data herstelkosten, dataverlies, waterschade, valschade en iedere andere vorm van zelf aangerichte schade.

Op onderdelen en accessoires waar de gebruikswijze invloed heeft op het slijtageproces geven wij een beperkte garantie van 12 maanden. Hieronder vallen de accu, het toetsenbord, de muis en de oplader.

Reparatie

Om voor de garantie in aanmerking te komen, moeten wij het fysiek kunnen onderzoeken. Je dient dus het apparaat naar ons op te sturen. Woon je in Nederland of België, dan nemen wij de verzendkosten voor rekening. Verzendkosten vanuit een ander land dan Nederland en België zijn voor eigen rekening. Reparatie of diagnose door derden in het land van verblijf is geen grond voor garantie.

Onze garantie geldt niet op:

  • Schade die is ontstaan door val, druk, stoot, gebruik of vocht*. De medewerkers van SWOOP bepalen of dit het geval is.
  • Schade die is veroorzaakt door kortsluiting van buitenaf. Voorbeelden hiervan zijn blikseminslag of het gebruik van een verkeerde adapter.
  • Een toestel dat vol stof zit. Dit kan namelijk ook defecten veroorzaken.
  • Een toestel die door een derde partij geopend is.

Problemen bij ontvangst

Heb jij een toestel bij ons besteld, maar ondervind je er problemen mee bij ontvangst? Wij vragen je dit dan te melden binnen 2 werkdagen na ontvangst aan ons via klantenservice of via 030-753 78 01. Dan zoeken we samen naar een snelle oplossing voor je probleem.

* Toelichting op val-, druk-, stoot-, gebruik- of vochtschade:

Dit type schade kan op meerdere manier ontstaan. Veelvoorkomende oorzaken zijn veelvuldig gebruik of het stoten/laten vallen van het toestel. Dit kan als resultaat hebben dat het product niet meer naar behoren functioneert. Ook wanneer er een sterke druk op het toestel wordt uitgeoefend, kan schade ontstaan. Denk aan het gaan zitten op je toestel of het dragen van je toestel in een te strakke broek(zak). Hierdoor kan je toestel kromtrekken. Dit kan schade veroorzaken die aan de buitenkant niet zichtbaar is, maar waardoor een aantal functies niet meer (goed) werken.

* Toelichting op water- of vochtschade:

Water- of vochtschade kan verschillende oorzaken hebben. Het meest voorkomend is het in contact komen van het toestel met water of een andere vloeistof. Gebruik je je telefoon in een vochtige ruimte, dan kan er ook schade optreden. Denk aan telefoon-gebruik in de badkamer of wanneer het mistig is. Daarnaast kunnen zweet, klamme handen of grote verschillen in temperatuur er ook voor zorgen dat je telefoon niet meer naar behoren functioneert.

Heb je vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact met ons op. Onze Customer service staat voor je klaar!
Hier vind je de algemene voorwaarden.

Swoop.nl gaat door met een nieuwe eigenaar!

Wij zijn erg blij om bekend te kunnen maken dat de webshop van Swoop.nl vanaf vrijdag 7 december weer actief is. Voor u als klant betekent dit keuze uit een brede range van refurbished producten, met natuurlijk de bijbehorende service zoals u die gewend was. Swoop.nl staat nog altijd garant voor kwaliteit: “quality reborn” is nu toepasselijker dan ooit.

Heeft u vóór 24 oktober 2018 een refurbished toestel gekocht en u ondervindt er een probleem mee? Klik dan hier.