Bestellen op SWOOP in een paar stappen

Bestellen op SWOOP in een paar stappen

Geschreven op 8 maart 2021

Op SWOOP kun je verschillende refurbished producten vinden. Van zowel Apple, Windows en Samsung. Wij werken samen met andere refurbishers die hun producten op ons platform aanbieden. Daardoor hebben wij een uniek en breed aanbod. Daarnaast heb jij een goed overzicht van het aanbod van refurbished producten in Nederland. Vergelijken was nog nooit zo makkelijk! 

Wil je graag een refurbished product bestellen in onze webshop, maar weet je nog niet hoe dit moet? Wij leggen jou in 11 stappen uit hoe je een product in onze webshop aanschaft. 

Let op: het bestellen op mobiel kan er anders uitzien. Op mobiel staat alle tekst en afbeeldingen onder elkaar i.p.v. naast elkaar. Wel is de inhoud hetzelfde. 

Stap 1: Bekijk bovenaan in de menubalk welk product je wilt en ga daar met je muis op staan. Automatisch klapt het venster uit en je ziet meerdere producten staan. Kies hieruit weer het gewenste product. Een tweede optie om een product te zoeken is via de zoekbalk met het vergrootglas icoon. Typ hier bijvoorbeeld de ‘iPhone Xs’ in en onze webshop toont automatisch alle iPhone Xs toestellen die wij op voorraad hebben.  

Bestellen-stap-1-SWOOP

Stap 2: Wanneer je op het specifieke product hebt geklikt, in dit geval dus de iPhone Xs, dan kom je op de categoriepagina van dit product. Je ziet op deze pagina alle modellen die op voorraad zijn van dit product. Door middel van de filters aan de linkerkant kun je specifieke voorkeuren opgeven. Je kunt bijvoorbeeld hier een specifieke kleur kiezen en de opslag. Ook kun je de conditie van het product kiezen.  

Bestellen-stap-2-SWOOP

Stap 3: Bovenaan de pagina kun je er ook nog voor kiezen hoeveel producten je op een pagina wilt zien. Kies bijvoorbeeld voor ‘12 per pagina’ of voor ‘alles tonen’. Daarnaast heb je ook nog de mogelijkheid om de producten op prijs te sorteren. Zo kun je ervoor kiezen om eerst alle laaggeprijsde producten te tonen en daarna steeds duurder wordende producten.  

Bestellen-stap-3-SWOOP

Stap 4: Heb je een product dat voldoet aan al jouw wensen? Klik dan op de afbeelding, de titel, de tekst of op het blauwe pijltje van het product om naar de productpagina te gaan.  

Bestellen-stap-4-SWOOP

Stap 5: Eenmaal aangekomen op de productpagina zie je foto’s van het product zelf. Als je verder een stukje naar beneden scrolt zie je daar hetzelfde product staan, maar dan van allemaal verschillende aanbieders. Je kan hier voor een aanbieder kiezen die jij vertrouwt of voor de aanbieder die het product voor de laagste prijs verkoopt. Het kan ook voorkomen dat sommige producten van specifieke aanbieders tijdelijk niet beschikbaar zijn. Dit staat er dan ook duidelijk bij vermeld. Wanneer je je uiteindelijke keuze hebt gemaakt klik je op de button ‘In winkelwagen’.  

Bestellen-stap-5-SWOOP

Stap 6: Je ziet nu een pop-up venster met dat het product is toegevoegd aan jouw winkelwagen. Er zijn nu twee dingen die je kunt doen. Je kunt verder winkelen, dan klik je op de link ‘Verder winkelen’ links onderaan. Of je kunt naar je winkelwagen toe gaan. Dan klik je op de button ‘Bekijk winkelwagen’ rechts onderaan. Wanneer je op de groene button ‘Bekijk winkelwagen’ klikt dan kun je je bestelling gaan afronden.  

Bestellen-stap-6-SWOOP

Stap 7: Nu je jouw winkelwagen hebt bereikt kun je je bestelling compleet maken. Check nog één keer of het product klopt. Wanneer dit niet zo is dan kun je je product weer verwijderen. Ben je wel zeker van het product dat je wilt bestellen klik dan op de groene button ‘Bestellen’. 

Bestellen-stap-7-SWOOP

Stap 8: Nadat je op de groene button ‘Bestellen’ hebt geklikt kom je uit op de pagina ‘Inloggen bij SWOOP’. Heb je al eens eerder bij SWOOP besteld? Dan kun je jouw e-mailadres en wachtwoord rechts invullen. Ben je nieuw bij ons? Dan vul je onder ‘Nieuwe klant’ jouw e-mailadres in. Wanneer je één van de opties hebt ingevuld dan klik je daarna op één van de groene buttons.  

Bestellen-stap-8-SWOOP

Stap 9: Wanneer je nieuw bij ons bent hebben wij een aantal gegevens van je nodig zoals: je naam, je adres en je e-mailadres. Dit vragen wij, omdat wij het pakket naar jou moeten versturen en daarvoor hebben wij deze gegevens nodig. Natuurlijk houden wij ons wel aan de privacywetgeving. Wanneer je alles correct hebt ingevuld dan kun je klikken op ‘Volgende stap’.  

Stap 10: Wanneer je op ‘Volgende stap’ hebt geklikt dan kom je op de pagina met betaalmethodes. Hier kun je jouw gewenste betaalmethode selecteren. Je kunt bijvoorbeeld bij ons kiezen voor iDEAL, Creditcard, PayPal of Bancontact. Wanneer je dit hebt gedaan dan klik je op de groene button ‘Naar betalen’.  

Bestellen-stap-10-SWOOP

Stap 11: Wanneer je klikt op de knop ‘Naar betalen’ dan maak je de bestelling definitief. Afhankelijk van de gekozen betaalmethode is de bestelling geplaatst of word je doorverwezen naar één van onze partners die het betalingsverkeer afhandelen.   

Na de geslaagde betaling word je doorverwezen naar de pagina met jouw bestelbevestiging, deze ontvang je tevens in jouw mailbox. Een aparte factuur wordt per e-mail verzonden.  

Geen bestelbevestiging ontvangen in je mailbox? 

Het kan voorkomen dat je de bevestigingsmail niet direct ontvangt na het afronden van je bestelling. Dit kan soms even duren. Als je de bevestigingsmail van je order ook daarna niet in je postvak kunt vinden, is het mogelijk dat de e-mail in het postvak 'ongewenste e-mail' terecht is gekomen. Mocht dit ook niet het geval zijn neem dan contact op met onze klantenservice.   

Heb je verder nog een vraag? 

Onze klantenservice staat altijd voor je klaar! Wij hebben ook een handige chatfunctie rechts onderaan de pagina. Wij zijn elke dag online om al jouw vragen te beantwoorden.   

 


Terug naar alle blogs
Filters toepassen Filters toepassen